Najobľúbenejší internetový obchod na Slovensku je opäť Martinus.sk

V júni prebehol výskum agentúry Mediaresearch, ktorý bol zameraný na celkovú situáciu na slovenskom trhu internetových obchodov. Z jeho výsledkov vyplynulo, že takmer každý Slovák, ktorý má prístup na internet, ho využíva aj na nákupy. Najčastejšie sa kupujú knihy, oblečenie, obuv a vstupenky na kultúrne podujatia, pričom najobľúbenejším internetovým obchodom je dlhodobo Martinus.sk .

Marketingový prieskum „E-commerce 2010“ potvrdil trendy, ktoré sú badateľné už niekoľko rokov. Slováci si nakupovanie na internete zamilovali. Veď podľa prieskumu využíva služby internetových obchodov až 95% internetovej populácie. Samozrejme, nakupovanie cez internet má svoje špecifiká. Kým nakupovanie ako také vníma väčšina ľudí ako činnosť obľúbenú hlavne medzi ženami, na internete nakupujú skôr muži. Tí sa orientujú hlavne na technické produkty.

Nákup v kamenných obchodoch preferujú viac ženy než muži, starší ľudia a ľudia žijúci v dedinách alebo malých mestách. V internetových obchodoch radšej nakupujú ľudia  mladší, vzdelanejší a podnikatelia.

Slováci kupujú cez internet hlavne knihy

Slováci si obľúbili nákup cez internet hlavne kvôli lepším cenám a výberu, ktorý ponúkajú interneto

vé obchody oproti svojím kamenným konkurentom.  Medzi tri na internete najčastejšie nakupované produktové kategórie za posledných 12 mesiacov patria knihy (41%), oblečenie a obuv (34%) a vstupenky na udalosti (29%), pričom knihy kupujú predovšetkým ženy a vysokoškolsky vzdelaní ľudia.

Niet preto divu, že najčastejšie využívaným internetovým obchodom na Slovensku je dlhodobo najväčšie internetové kníhkupectvo Martinus.sk, ktoré sa zároveň umiestnilo na popredných priečkach aj v oblasti celkovej spontánnej znalosti značky. Martinus.sk svoju pozíciu neustále posilňuje množstvom aktivít, ktorých primárnym účelom nie je ani tak priamy predaj, ako skôr celková znalosť značky, prípadne pobavenie svojich zákazníkov. V súčasnosti ponúka napríklad „hračku na dlhé chvíle“ – interaktívnu mapu Slovensko číta, na ktorej sa každú sekundu objavuje informácia o tom, aká kniha bola nedávno zakúpená na Martinus.sk, user-generated knihu Poviedky o nevere, do ktorej môžu zákazníci prispieť vlastnými poviedkami a naštartovať tak svoju literárnu kariéru alebo svoj najnovší mini-projekt Oknihach.sk, ktorý agreguje príspevky z Twitteru vyfiltrované podľa kľúčových slov týkajúcich sa literatúry.

Obľúbenosť internetových obchodov stúpa

Napriek tomu, že medzi Slovákmi ešte stále pretrváva určitá nedôvera voči internetovým obchodom – mnohí sa obávajú hlavne podvodov týkajúcich sa kvality produktov, sú to práve internetové obchody s dlhodobou tradíciou ako napríklad Hej.sk alebo Martinus.sk, ktorým sa darí úspešne voči tejto nedôvere bojovať. Veď podľa prieskumu má takmer štvrtina zákazníkov len tie najlepšie skúsenosti a u takmer troch štvrtín zákazníkov boli splnené ich očakávania.

To potvrdzujú aj ďalšie výsledky tohto prieskumu. Veď  také letenky , vstupenky na udalosti, knihy alebo erotický tovar a pomôcky sa postupm času stali viac nakupovanými cez internet ako v kamenných obchodoch. Jedno je isté, Slováci už zistili, že nakupovanie cez internet je rýchlejšie, pohodlnejšie a jednoduchšie. Už čoskoro asi nastane doba, kedy sa určité tovary a služby budú dať kúpiť len cez internet.

    Napíšte komentár
  1. Povinný údaj
  2. Váš web alebo blog
  1. Viera 27. 7. 2010 10:41

    S Martinusom mám len tie najlepšie skúsenosti. Pred mesiacom mi vyhoveli a predlžili mi lehotu odberu v bratislavskom Martinuse , lebo sme šli na dovolenku. Od zadania meilovej požiadavky o predlženie po kladnú odpoveď zo stany Martinusu neprešlo pritom ani 10 minút. Tak tomu hovorím služby, vidieť, že na zákazníkoch im záleží. Už sa mi stalo, že moju objednávku vybavili aj skôr a dali mi vedieť. Toto kníhkupectvo má zaslúžene moju dlhodobú dôveru a mohli by si z neho brať príklad aj v iných kníhkupectvách ktoré pracujú iba v ” kamenných predajniach “. Samozrejme že sa mi ako zákazníkovi páči aj to, že mám neustále pri objednávke nejakú zľavu a pravidelne robia akcie, kde sa dá výhodne kúpiť kvalitná kniha. Držte si prosím svoj štandard. Spokojná zákazníčka Viera

    1. Juraj Šlesar 28. 7. 2010 10:13

      Vierka, jubilejný 900. komentár na našom blogu a hneď taký krásny. :-) Ďakujeme veľmi pekne. :-)

  2. martin 30. 7. 2010 11:45

    Dá sa niekde prečítať celá správa o výskume ?

    1. Juraj Šlesar 30. 7. 2010 12:21

      Martin, výskum vždy financuje agentúra, ktorá ho potom predáva prípadným záujemcom. Takže jediná možnosť, ako sa k správe dostať, je kúpiť si ju od agentúry Mediasearch.

Sociálne siete
O budúcnosti robotov by mali rozhodnúť tí, ktorí o nej vedia najviac. Čiže my, čitatelia sci-fi! Však? :)… https://t.co/HUSuQIvHDM
28. 3. 2017
Pomôžte Belle s jej upírsko-vlkodlačou dilemou a vyhrajte! :-) https://t.co/Rznn5Ic6us #kniznedilemy #sutaz https://t.co/vXCaCzKoNt
24. 3. 2017
@RuFiK7 Ďakujeme, teší nás, že tešíme :)
23. 3. 2017
Náš CEO @michalmesko má nový blog @buducologia a je to MUST READ! Ale nečítajte to v práci ako my, je to dlhé. Ups... :)
23. 3. 2017
Hamleta sme tu už mali, ale táto dilema mu je veľmi blízka. No veď posúďte sami: https://t.co/r3euBCdQxt #sutaz #kniznedilemy
23. 3. 2017
Zapletení
Zygmunt Miłoszewski