Kategória: Recenzie

Papierové mestá Johna Greena nadchnú úprimnosťou

Po úspešnom románe autora Johna Greena Hviezdy nám nepriali, pri ktorom sme sa dočkali aj filmového spracovania, a románe Kam zmizla Aljaška? prichádza preklad ďalšej knihy: Papierové mestá. Quentin o sebe tvrdí, že sa rád nudí. No potom mu na okno zaklope Margo a už nič nebude tak, ako to bolo predtým. Hlavne po tom, ako utečie? Kde vlastne je? Uvidí ju Quentin znova?

Pokračovanie

Letmý sneh pohladí dušu bez ohľadu na ročné obdobie

Áno, áno, priznávam. Čo sa týka kníh, prevláda u mňa akýsi čitateľský patriotizmus k slovenskej literárnej tvorbe. Tým nechcem povedať, že čítam len a len našich autorov. No vždy ma poteší dobrá kniha od slovenského spisovateľa/spisovateľky. Letmý sneh od Pavla Vilikovského bol jednou z nich. Dokonca sa nebojím povedať, že patrí medzi moje TOP knihy vydané v tomto roku. Pokračovanie

Najlepšia detektívka roka prichádza z nečakaného smeru

Viete, čomu sa povie knižné prekvapenie roka?  Keď najlepšia detektívka nepríde z osvedčených zdrojov ako Dominik Dán a Jo Nesbo, ani od veľkých vydavateľstiev a z krajín, ktoré už na ich produkciu snáď majú založenú fabriku (áno, sever Európy, na vás pozerám!), ale zo susedného, pre nás literárne totálne nenápadného Poľska a pod taktovkou jedného z najmenších vydavateľstiev. Premedia sa opäť raz pochlapila a Zrnko pravdy patrí k tomu najlepšiemu, čo si tento rok môžete medzi detektívkami prečítať. Pokračovanie

Haruki Murakami pre začiatočníkov aj pokročilých

Pre čitateľa, ktorý s Murakamim ešte len začína, je paradoxne jeho najnovšia kniha tým najlepším, čím môže začať. Nájde v nej všetko, čo charakterizuje jeho tvorbu, príbeh je reálny, no zároveň prepletený záhadami, úvahami a myšlienkami, ktoré sú pre tohto japonského autora také typické. Pre nás, ktorí máme Murakamiho prečítaného od začiatku do konca, je táto kniha dôkazom toho, že aj trinásty román dokáže zaujať, potešiť a poskytnúť dokonalý čitateľský zážitok. Pokračovanie

Piata vlna je skvelý postapokalyptický triler! Ak autor pri písaní rátal práve s vami.

Už je to tu zas! Mimozemšťania sa zase raz ukázali ako zlé mrchy, ktoré sa trepali milióny rokov cez vesmír len preto, aby nám dali dôrazne vedieť, že si svoju matičku Zem nezaslúžime a oni by k nej boli oveľa milší. A čo ľuďom viac napovie ako štyri likvidačné vlny, pri ktorých zahynie väčšina obyvateľstva a tých pár preživších sa ukrýva v divočine, dumajúc, či sa im podarí prežiť aj Piatu vlnu alebo nie? Postapokalyptický román pre tínedžerov je v móde už tak dlho, že je len ťažké priniesť niečo nové. Podarilo sa to novinke Piata vlna? Pokračovanie

Čarovný príbeh prenasledovaných

Všetko, čo ku mne patrí je kniha, ktorá do detailov skúma odvahu a obeť, ktorú sú ľudia ochotní podstúpiť pre svoje ideály a hrdinstvá, ktoré nachádzame na tých najneočakávanejších miestach.  Pokračovanie

Kto je Mara Dyerová?

Paranormálny román, ktorý vo svete zožal obrovský úspech. Prvý diel vyšiel pod názvom  Čo sa stalo Mare Dyerovej a bol zakončený tak, že väčšina čitateľov by sa najradšej okamžite pustila do druhej časti. Dvojka prišla na náš trh koncom minulého roka v skvelom preklade a s krásnou obálkou pod názvom Kto je Mara Dyerová?. Autorka Michelle Hodkin nesklamala a prišla so strhujúcim pokračovaním príbehu o Mare, ktorá dokáže zabíjať svojou mysľou. Pokračovanie

Pocta klasickej detektívke od autorky, od ktorej by to nikto nečakal

Vyhnúť sa správe, že J.K. Rowlingová napísala detektívku a vydala ju anonymne, pod pseudonymom, sa prakticky nedalo. Takže nie je žiadnym tajomstvom, že knihu Volanie Kukučky, ktorej autor je údajne Robert Galbraith má v skutočnosti na svedomí najslávnejšia a najpredávanejšia žijúca autorka súčasnosti. Čo je dobre. Lebo inak by sme sa pravdepodobne prekladu tejto pocty klasickej detektívke vôbec nedočkali. A to by bola naozaj škoda. Pokračovanie

Kniha o chlapcovi, ktorý plával s piraňami

„Ryby, ryby, všade ryby, pracuj pilne, nerob chyby,“  to je heslo Stanleyho strýka Ernieho, ktorého najviac na svete fascinujú ryby. Najlepšie také tie konzervované. Preto jedného dňa premení vlastný dom na jednu veľkú konzerváreň. A práve tu, v tomto dome,  sa začína príbeh malého chlapca, ktorý plával s piraňami. Pokračovanie

Konečne dejepis, ktorý vás bude baviť. Ak ste bežec.

Behanie je na vrchole módnej vlny a niet divu. Je to šport, ktorý môže robiť (takmer) každý, je (či skôr môže byť) lacný, no a samozrejme je to veľmi zdravé. Tento trend zaznamenali aj vydavateľstvá, a tak sa na nás valí stále väčší počet kníh o behaní. Jednou z nich sú aj Dejiny behania, fascinujúci výlet do histórie, ktorý v ničom nepripomína nudné hodiny dejepisu. Pokračovanie

Zapletení
Zygmunt Miłoszewski