Kategória: Recenzie

Najlepšia detektívka roka prichádza z nečakaného smeru

Viete, čomu sa povie knižné prekvapenie roka?  Keď najlepšia detektívka nepríde z osvedčených zdrojov ako Dominik Dán a Jo Nesbo, ani od veľkých vydavateľstiev a z krajín, ktoré už na ich produkciu snáď majú založenú fabriku (áno, sever Európy, na vás pozerám!), ale zo susedného, pre nás literárne totálne nenápadného Poľska a pod taktovkou jedného z najmenších vydavateľstiev. Premedia sa opäť raz pochlapila a Zrnko pravdy patrí k tomu najlepšiemu, čo si tento rok môžete medzi detektívkami prečítať. Pokračovanie

Haruki Murakami pre začiatočníkov aj pokročilých

Pre čitateľa, ktorý s Murakamim ešte len začína, je paradoxne jeho najnovšia kniha tým najlepším, čím môže začať. Nájde v nej všetko, čo charakterizuje jeho tvorbu, príbeh je reálny, no zároveň prepletený záhadami, úvahami a myšlienkami, ktoré sú pre tohto japonského autora také typické. Pre nás, ktorí máme Murakamiho prečítaného od začiatku do konca, je táto kniha dôkazom toho, že aj trinásty román dokáže zaujať, potešiť a poskytnúť dokonalý čitateľský zážitok. Pokračovanie

Piata vlna je skvelý postapokalyptický triler! Ak autor pri písaní rátal práve s vami.

Už je to tu zas! Mimozemšťania sa zase raz ukázali ako zlé mrchy, ktoré sa trepali milióny rokov cez vesmír len preto, aby nám dali dôrazne vedieť, že si svoju matičku Zem nezaslúžime a oni by k nej boli oveľa milší. A čo ľuďom viac napovie ako štyri likvidačné vlny, pri ktorých zahynie väčšina obyvateľstva a tých pár preživších sa ukrýva v divočine, dumajúc, či sa im podarí prežiť aj Piatu vlnu alebo nie? Postapokalyptický román pre tínedžerov je v móde už tak dlho, že je len ťažké priniesť niečo nové. Podarilo sa to novinke Piata vlna? Pokračovanie

Čarovný príbeh prenasledovaných

Všetko, čo ku mne patrí je kniha, ktorá do detailov skúma odvahu a obeť, ktorú sú ľudia ochotní podstúpiť pre svoje ideály a hrdinstvá, ktoré nachádzame na tých najneočakávanejších miestach.  Pokračovanie

Kto je Mara Dyerová?

Paranormálny román, ktorý vo svete zožal obrovský úspech. Prvý diel vyšiel pod názvom  Čo sa stalo Mare Dyerovej a bol zakončený tak, že väčšina čitateľov by sa najradšej okamžite pustila do druhej časti. Dvojka prišla na náš trh koncom minulého roka v skvelom preklade a s krásnou obálkou pod názvom Kto je Mara Dyerová?. Autorka Michelle Hodkin nesklamala a prišla so strhujúcim pokračovaním príbehu o Mare, ktorá dokáže zabíjať svojou mysľou. Pokračovanie

Pocta klasickej detektívke od autorky, od ktorej by to nikto nečakal

Vyhnúť sa správe, že J.K. Rowlingová napísala detektívku a vydala ju anonymne, pod pseudonymom, sa prakticky nedalo. Takže nie je žiadnym tajomstvom, že knihu Volanie Kukučky, ktorej autor je údajne Robert Galbraith má v skutočnosti na svedomí najslávnejšia a najpredávanejšia žijúca autorka súčasnosti. Čo je dobre. Lebo inak by sme sa pravdepodobne prekladu tejto pocty klasickej detektívke vôbec nedočkali. A to by bola naozaj škoda. Pokračovanie

Kniha o chlapcovi, ktorý plával s piraňami

„Ryby, ryby, všade ryby, pracuj pilne, nerob chyby,“  to je heslo Stanleyho strýka Ernieho, ktorého najviac na svete fascinujú ryby. Najlepšie také tie konzervované. Preto jedného dňa premení vlastný dom na jednu veľkú konzerváreň. A práve tu, v tomto dome,  sa začína príbeh malého chlapca, ktorý plával s piraňami. Pokračovanie

Konečne dejepis, ktorý vás bude baviť. Ak ste bežec.

Behanie je na vrchole módnej vlny a niet divu. Je to šport, ktorý môže robiť (takmer) každý, je (či skôr môže byť) lacný, no a samozrejme je to veľmi zdravé. Tento trend zaznamenali aj vydavateľstvá, a tak sa na nás valí stále väčší počet kníh o behaní. Jednou z nich sú aj Dejiny behania, fascinujúci výlet do histórie, ktorý v ničom nepripomína nudné hodiny dejepisu. Pokračovanie

Dušan Dušek nám ukazuje čaro všedných dní

Dušan Dušek je spisovateľ, pozorovateľ a zapisovateľ. Pozoruje okolitý svet a jeho peknosti, nežnosti, zvláštnosti, ale aj bežné udalosti, potom zapisuje a skladá z nich vety a príbehy. Tie nakoniec pospája a v podobe knihy predloží svojmu čitateľovi. A čitateľ pomaly prechádza stránkami a spolu s postavami objavuje čaro všedných dní. Lebo práve o nich vie Dušek písať najkrajšie. Pokračovanie

Ratolesť je citlivý príbeh s nádychom Islandu

Príbeh taký jemný až dojemný. Príbeh, aký sa často nestáva, aspoň nie v tejto krajine. No snáď existujú miesta, kde by sa čisto teoreticky a možno aj prakticky stať mohol. Nielen v knihe, ale aj tak naozajstne. Možno práve preto nechala autorka hlavnú postavu knihy Ratolesť odísť do neznámej krajiny.
Pokračovanie

Sila zvyku
Charles Duhigg