Kategória: Recenzie

Piata vlna je skvelý postapokalyptický triler! Ak autor pri písaní rátal práve s vami.

Už je to tu zas! Mimozemšťania sa zase raz ukázali ako zlé mrchy, ktoré sa trepali milióny rokov cez vesmír len preto, aby nám dali dôrazne vedieť, že si svoju matičku Zem nezaslúžime a oni by k nej boli oveľa milší. A čo ľuďom viac napovie ako štyri likvidačné vlny, pri ktorých zahynie väčšina obyvateľstva a tých pár preživších sa ukrýva v divočine, dumajúc, či sa im podarí prežiť aj Piatu vlnu alebo nie? Postapokalyptický román pre tínedžerov je v móde už tak dlho, že je len ťažké priniesť niečo nové. Podarilo sa to novinke Piata vlna? Pokračovanie

Čarovný príbeh prenasledovaných

Všetko, čo ku mne patrí je kniha, ktorá do detailov skúma odvahu a obeť, ktorú sú ľudia ochotní podstúpiť pre svoje ideály a hrdinstvá, ktoré nachádzame na tých najneočakávanejších miestach.  Pokračovanie

Kto je Mara Dyerová?

Paranormálny román, ktorý vo svete zožal obrovský úspech. Prvý diel vyšiel pod názvom  Čo sa stalo Mare Dyerovej a bol zakončený tak, že väčšina čitateľov by sa najradšej okamžite pustila do druhej časti. Dvojka prišla na náš trh koncom minulého roka v skvelom preklade a s krásnou obálkou pod názvom Kto je Mara Dyerová?. Autorka Michelle Hodkin nesklamala a prišla so strhujúcim pokračovaním príbehu o Mare, ktorá dokáže zabíjať svojou mysľou. Pokračovanie

Pocta klasickej detektívke od autorky, od ktorej by to nikto nečakal

Vyhnúť sa správe, že J.K. Rowlingová napísala detektívku a vydala ju anonymne, pod pseudonymom, sa prakticky nedalo. Takže nie je žiadnym tajomstvom, že knihu Volanie Kukučky, ktorej autor je údajne Robert Galbraith má v skutočnosti na svedomí najslávnejšia a najpredávanejšia žijúca autorka súčasnosti. Čo je dobre. Lebo inak by sme sa pravdepodobne prekladu tejto pocty klasickej detektívke vôbec nedočkali. A to by bola naozaj škoda. Pokračovanie

Kniha o chlapcovi, ktorý plával s piraňami

„Ryby, ryby, všade ryby, pracuj pilne, nerob chyby,“  to je heslo Stanleyho strýka Ernieho, ktorého najviac na svete fascinujú ryby. Najlepšie také tie konzervované. Preto jedného dňa premení vlastný dom na jednu veľkú konzerváreň. A práve tu, v tomto dome,  sa začína príbeh malého chlapca, ktorý plával s piraňami. Pokračovanie

Konečne dejepis, ktorý vás bude baviť. Ak ste bežec.

Behanie je na vrchole módnej vlny a niet divu. Je to šport, ktorý môže robiť (takmer) každý, je (či skôr môže byť) lacný, no a samozrejme je to veľmi zdravé. Tento trend zaznamenali aj vydavateľstvá, a tak sa na nás valí stále väčší počet kníh o behaní. Jednou z nich sú aj Dejiny behania, fascinujúci výlet do histórie, ktorý v ničom nepripomína nudné hodiny dejepisu. Pokračovanie

Dušan Dušek nám ukazuje čaro všedných dní

Dušan Dušek je spisovateľ, pozorovateľ a zapisovateľ. Pozoruje okolitý svet a jeho peknosti, nežnosti, zvláštnosti, ale aj bežné udalosti, potom zapisuje a skladá z nich vety a príbehy. Tie nakoniec pospája a v podobe knihy predloží svojmu čitateľovi. A čitateľ pomaly prechádza stránkami a spolu s postavami objavuje čaro všedných dní. Lebo práve o nich vie Dušek písať najkrajšie. Pokračovanie

Ratolesť je citlivý príbeh s nádychom Islandu

Príbeh taký jemný až dojemný. Príbeh, aký sa často nestáva, aspoň nie v tejto krajine. No snáď existujú miesta, kde by sa čisto teoreticky a možno aj prakticky stať mohol. Nielen v knihe, ale aj tak naozajstne. Možno práve preto nechala autorka hlavnú postavu knihy Ratolesť odísť do neznámej krajiny.
Pokračovanie

Súboj na život a Na smrť, na ktorý len tak skoro nezabudnete

Keď nám takto pred rokom Jozef Karika predstavil hlavných hrdinov svojho historického trileru Na smrť, všetkým bolo jasné, že to je vlastne len predohra k niečomu väčšiemu. Príbeh o dvoch kamarátoch, z ktorých jeden sa stane vysokým dôstojníkom SS a druhý židovským gangstrom v New Yorku, sa asi ani nemohol končiť inak, ako ich vzájomným stretom. Uplynul rok a je to tu! Karl ako sadistický gestapák a Viktor ako nemenej sadistický gangster vytrénovaný new yorskou mafiou sú späť a ich cesty sa pretnú v momente, kedy by to ani jeden z nich neočakával. Pokračovanie

Novinku Juraja Červenáka by si nemal nechať ujsť žiadny fanúšik detektívok

Tak a je to tu! Najúspešnejší slovenský autor fantasy románov sa pre tentokrát rozhodol presedlať na tak trochu iný žáner. Mŕtvy na Pekelnom vrchu je totiž klasickou detektívkou, ktorá v sebe snúbi to najlepšie, čo od tohto žánru čitateľ očakáva, s autorovou povestnou schopnosťou zmiešať výživnú akciu s nemilosrdnými súbojmi a to všetko okoreniť svojráznym humorom a zasadiť do prostredia, ktoré nám je síce známe, ale len dovtedy, kým tam nevpustí Červenák svojich hrdinov. Potom sa zrazu z našej dobre známej, a tak trochu nudnej histórie stáva dobrodružstvo, ktoré len tak ľahko neodložíte. Hneď prvý prípad Steina a Barbariča je preto povinným čítaním pre všetkých milovníkov detektívok. Pokračovanie

Sila zvyku
Charles Duhigg