Štítok: recenzia

Film Červený kapitán je povinná jazda pre fanúšikov Dominika Dána

Tisíce fanúšikov Dominika Dána sa konečne dočkali a do kín v týchto dňoch mieri filmové spracovanie jeho mimoriadne úspešnej detektívky Červený kapitán. Film vznikal dlho, komplikovane a v česko-poľsko-slovenskej koprodukcii. Ako to nakoniec celé vypálilo? Ako najlepšia detektívka, aká bola kedy v našom prostredí natočená. Ale… Pokračovanie

Recenzia: „Keď nemajú chlieb, nech jedia koláče.“

Fascinujúci román, v ktorom sa stretávame s premenou rozmaznanej rakúskej arcivojvodkyne na silnú, bezohľadnú a krásnu kráľovnu Francúzska, Máriu Antoinettu. Román by sa dal prirovnať k nádhernej ozdobe, ktorej krásu si chceme vychutnávať. Autorka Juliet Grey nás prenáša do krásneho Schönbrunnu 18. storočia, plného sluhov, tylových sukien a diamantových praciek. A necháva nás aspoň vo fantázii zažiť, aké by to bolo patriť k cisárskej rodine.

Pokračovanie

Za život podľa svojich predstáv treba bojovať

Vydať sa za významného muža z mesta a život bude krásny a dokonalý. Ale je to naozaj tak? Alebo je dôležité postaviť pred manželstvo obchod a vieru? Miniaturista je príbehom ženy, ktorá sa vďaka svadbe dostáva do Amsterdamu, no nie je všetko tak, ako by si to predstavovala, a Nella sa zrazu stáva väzňom svojho vlastného rozhodnutia. Pokračovanie

Kto je zachránená Vážka? (+súťaž)

Napínavý príbeh zachráneného dievčaťa, ktorý tak ľahko neodložíte. Začína deň pred Vianocami v roku 1980, keď Airbus 5403 na linke Istanbul-Paríž nedorazil do svojho cieľa. Lietadlo narazilo do úbočia Vrchu hrôzy na francúzsko-švajčiarskej hranici. Jediným zachráneným bolo trojmesačné dievčatko, ktoré bolo z lietadla vymrštené pred výbuchom. Malo by byť pridelené starým rodičom, ale čo ak boli na palube dve trojmesačné dievčatká? A testy DNA ešte neexistovali?
PS: A úplne v závere recenzie nájdete aj možnosť vyhrať tento napínavý román! ;-) Pokračovanie

Novinka J.K. Rowlingovej je detektívkou, aké sa už nepíšu

Jednou z najväčších knižných udalostí minulého roka bolo zistenie, že absolútne neznámy autor Robert Galbraith, ktorý mal na konte len debut v podobe výbornej detektívky Volanie kukučky, je v skutočnosti J.K. Rowlingová, najúspešnejšia žijúca autorka sveta. Tá sa svojej druhej identity nevzdala a pod týmto pseudonymom napísala aj ďalší prípad Cormorana Strikea. Pokračovanie

Kruté a neuveriteľné čítanie o (ne)fungujúcej spoločnosti

Od malička sa deťom vraví, „zlí ľudia končia vo väzení”. Ale je to naozaj tak? Samozrejme, ak niekto okradne alebo zabije, je to spravodlivý trest. No čo ak sa vo väzení ocitne človek, aj keď nič zlé nespravil? Ako to vlastne v slovenskom väzení vyzerá? Ako to všetko funguje? A ako to všetko dokáže prežiť človek, ktorý nie je vinný?
Pokračovanie

Papierové mestá Johna Greena nadchnú úprimnosťou

Po úspešnom románe autora Johna Greena Hviezdy nám nepriali, pri ktorom sme sa dočkali aj filmového spracovania, a románe Kam zmizla Aljaška? prichádza preklad ďalšej knihy: Papierové mestá. Quentin o sebe tvrdí, že sa rád nudí. No potom mu na okno zaklope Margo a už nič nebude tak, ako to bolo predtým. Hlavne po tom, ako utečie? Kde vlastne je? Uvidí ju Quentin znova?

Pokračovanie

Letmý sneh pohladí dušu bez ohľadu na ročné obdobie

Áno, áno, priznávam. Čo sa týka kníh, prevláda u mňa akýsi čitateľský patriotizmus k slovenskej literárnej tvorbe. Tým nechcem povedať, že čítam len a len našich autorov. No vždy ma poteší dobrá kniha od slovenského spisovateľa/spisovateľky. Letmý sneh od Pavla Vilikovského bol jednou z nich. Dokonca sa nebojím povedať, že patrí medzi moje TOP knihy vydané v tomto roku. Pokračovanie

Najlepšia detektívka roka prichádza z nečakaného smeru

Viete, čomu sa povie knižné prekvapenie roka?  Keď najlepšia detektívka nepríde z osvedčených zdrojov ako Dominik Dán a Jo Nesbo, ani od veľkých vydavateľstiev a z krajín, ktoré už na ich produkciu snáď majú založenú fabriku (áno, sever Európy, na vás pozerám!), ale zo susedného, pre nás literárne totálne nenápadného Poľska a pod taktovkou jedného z najmenších vydavateľstiev. Premedia sa opäť raz pochlapila a Zrnko pravdy patrí k tomu najlepšiemu, čo si tento rok môžete medzi detektívkami prečítať. Pokračovanie

Haruki Murakami pre začiatočníkov aj pokročilých

Pre čitateľa, ktorý s Murakamim ešte len začína, je paradoxne jeho najnovšia kniha tým najlepším, čím môže začať. Nájde v nej všetko, čo charakterizuje jeho tvorbu, príbeh je reálny, no zároveň prepletený záhadami, úvahami a myšlienkami, ktoré sú pre tohto japonského autora také typické. Pre nás, ktorí máme Murakamiho prečítaného od začiatku do konca, je táto kniha dôkazom toho, že aj trinásty román dokáže zaujať, potešiť a poskytnúť dokonalý čitateľský zážitok. Pokračovanie

Počuli ste, že Knižná šifra 3 už začala? Je to tak! Kto z vás nájde všetkých 64 titulov a vyhrá 256 kníh? :-)… https://t.co/FGOOOf2kqN
23. 10. 2017
Knižná šifra je späť! Ak sa chceš aj tretíkrát zapojiť do súťaže o 256 kníh medzi prvými, klikaj sem:… https://t.co/zVLjU8CagW