blog

Už si čítal túto knihu? Na priateľov mládež dá!

piatok 11. januára 2013 01:21
Pi 11.01. 2013 01:21

Podľa čoho si deti a mládež vyberajú knihy? Nemecká štúdia stuttgartského Inštitútu pre komunikáciu, ktorá sa zoberala využívaním médií, zistila na vzorke 1201 respondentov vo veku medzi 12-19 rokov dve dôležité veci. Záujem o knihy je aj v dnešnej internetovo-mobilnej dobe stabilný a takmer polovica mladých čitateľov sa o knihách informuje prostredníctvom priateľov a známych.

Na otázku „Odkiaľ sa normálne dozvieš o knižných novinkách?“ odpovedali nasledovne:

55 percent: priatelia, známi

47 percent: média

30 percent: rodičia

17 percent: učitelia, škola

15 percent: súrodenci

12 percent: príbuzní

10 percent: kníhkupectvá, obchody

6 percent: knižnice.

Prehľad ukazuje, že na nákup nemá vplyv ani tak sortiment ponúkaných kníh ako skôr informácie o nich. Silný vplyv priateľov na druhej strane signalizuje potrebu vstupovať do sociálnych komunít alebo ešte lepšie vytvárať ich samotnými predajcami.

Štúdia dokonca odporúča vyčlenenie pracovníka, ktorý by mal prehľad o tom, čo mládež zaujíma, o čom komunikujú média a v neposlednom rade bol aj v kontakte s ich učiteľmi.

Zdroj: JIM Studie 2012